Mammor och barn

Idag var mammor och barn hembjudna till oss på träff och fika. Passade på att baka igår, så jag slapp stressa med det idag på morgonen. Planera är lite min grej.
Det var trevlígt att träffa alla igen och man märker vad de små utvecklas på bara några veckor.
Och planeringen gick som jag ville, Alwa sov en timma innan de skulle komma så hon var i sitt esse när de var här. Även idag försökte hon ge sig på Lucas. Om hon inte sköter sig så kommer han nog snart säga upp bekantskapen med henne.

Jag har även hunnit med att köpa nya träningsskor från InterSport. (fanns med på dagens reklamblad och de är svarta med rosa detaljer) Eller ja min bror var snäll och åkte och köpte dom åt mig så slapp jag dra med mig Alwa ut. Har nog den snällaste lillebrodern.
Så skorna invigdes ikväll på Friskispasset.
Har varit duktig och tränat ganska många gånger denna veckan och så promenader på det varje dag. Så nu ska de sista gravidkilona bort. Kämpa kämpa!

Nu ska lillan nattas trots hennes protester. Jag skulle faktiskt också kunna lägga mig snart. Dels för att jag är trött och dels för att sambon jobbar hela dagen i morgon så jag får ta Alwa i natt och ha henne hela dagen i morgon. Men vi har planerat in lite trevligheter i morgon.


Kommentarer
Postat av: Martina

Duktiga du. Jag har fem kilo som ska trilla bort. Gärna innan maj då jag ska på bröllop. Den här veckan har maten gått lite bättre än tidigare iaf :). Får hoppas amningen slukar lite till gör träningen går sådär. Innebandy igår iaf.



Jag hoppas det är tänderna som stör maten men han har inte varit så intresserad några veckor nu. Aja allt har sin tid.



Skönt att det går bättre med nattningen och nätterna. När sover hon sista gången på dagen? Sover Teo för sent somnar han inte heller när han brukar. Som idag sov han till halv sex då slocknade han halv nio men annars brukar han sova vid två till

halv fyra kanske. Då somnar han sju.



Vad är det för kul ni ska hitta på imorgon? Shoppa? :)



Kraam

2012-01-26 @ 21:56:20
URL: http://martinaballerinas.blogspot.com
Postat av: Evelina - mamma till Lucas

hej fina! Tack för idag... supertrevligt som vanligt! Ja Lucas låter henne hållas än så länge ;) hihi... han är rätt tålig min kille!



Ja nu ska kilona bort... tror dock de är något allvarligt fel på vågen som bara hånskrattar åt mig... :P Men jag ska vinna över vågen!



Japp imorgon är de dags för shopping. Känner mig inte så laddad över det måste jag säga efter kvällen. Blir väl mer som en dag att komma hemifrån. Skulle ha skrivit ner en lista på saker att handla. Men jag orkar inte ta tag i de ens. De känns inte så viktigt. Blir som de blir.



Kul att träffa dig i kväll på träningen igen. Jag måste bara säga att du o jag ÄGDE ;) hihi



varma kramar <3

2012-01-26 @ 22:07:11
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Josefine - Mamma till Alva

duktig du är med träningen ! mina skor är också svarta med rosa detaljer och jag älskar dom, hihi. hoppas att ni har en fin dag idag :) kram

2012-01-27 @ 15:49:45
URL: http://emmajosefine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0