Hej träningsvärk

Idag var vädret på min sida så jag åkte till stallet för att ta en ridtur i detta härliga väder.
Vi (jag och tjejen som äger hästarna) har länge försökt hitta en dag som passar, men det har alltid kommit något i vägen.
Vilken känsla att sitta på hästryggen igen, och nu ska det bli oftare. Är så skönt att komma utanför dörren och ha lite egentid i bland och inte behöva tänka på allt som behöver göras där hemma.

Redan när jag kom tillbaka till stallet kände jag av träningsvärken i ben, rygg och rumpan.
Har jättesvårt att sitta ner normalt nu.
Har även betalat in till Friskis, så nu ska det tränas. Beach 2012 here I come, eller var det 2013?

Sen kom min bror förbi på middag, och sen har vi sprungit på stan en sväng för att kolla Jacka till mig.
Och vet ni vad. Jag hittade en. Ska önska mig den i present till mig själv. Hur bra som helst.
Sen har Alwa badat balja. Borde göra det oftare då hon älskart.
Nu sover prinsessan och jag kollar runt på mina favoritbloggar och sneglar lite på tv.

Jämnt när jag får lite tid över på kvällarna börjar jag fundera på hur jag ska gå tillväga för att Alwa ska sova bättre om nätterna. Hon vaknar alltid mellan 2-3 gånger (ibland fler ggr). I kväll testade jag att inte ge henne välling precis innan läggning så de inte förknippar mat med sömn, utan jag avslutade med gröt. Hon somnade först i mitt knä, men somnade snabbt i sängen sen. Så nu ska det bli intressant att se hur denna natt blir?



Kommentarer
Postat av: Evelina - mamma till Lucas

Japp de är samma som du har! Måste ju ha lika you know! ;)



Shopping, lätt! Tycker de passar bra efter januari lönen(?)... :) måste ha kläder till bröllop bl.a.



Ja Lucas vaknar MÅNGA gånger under natten han också. Han vägrar liksom att sova själv. Men men... jag gnäller väl inte heller men jag undrar mest va han är ledsen över?! Mardrömmar?? Va tusan drömmer en bebis om liksom?



Men hallå fyller du år snart eller? :) Eller ska du köpa den själv till dig själv ;)



Skönt med träningsvärk. Jag vill träna nu, hade värsta planen för denna vecka. Men kroppen hade en helt annan. Jag satsar på nästa vecka förhoppningsvis :) kramen ses imorgon <3

2012-01-11 @ 21:18:38
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Mia...Mamma till Lexie

Å vilken fin bild. :)



Kul att du trivdes uppe på hästryggen och att du vill tillbaka snart igen. Kan tänka mig att det är en härlig känsla där uppe trots att jag inte är någon hästtjej! :)



Kram

2012-01-11 @ 23:08:08
URL: http://miapiafias.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hur gick natten? Vi har också oroliga nätter här hemma och det känns som att vi har testat allt, men vet inte om hon blev lite mer orolig efter att vi flyttade och man måste låta henne få tid att vänja sig.

2012-01-12 @ 10:05:03
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0