Gott till Lunch

När man har en liten envis tös som vill vara med hela tiden så får lunchen vara smidig och snabb att tillaga.
Här kommer ett gott tips till lunch en ruggig vinterdag som denna.

Potatissoppa
Lök
kryddor
Hönsbuljong
Potatis
Vatten

Bryn löken tills den får fin färg
Tillsätt vatten, sedan potatisen som är delad i lagom stora bitar.
Tillsätt valfria kryddor (timjan, oregano och salt) och sedan buljongen.
Låt koka tills potatisen är mjuk.
Servera tillsammans med en macka och ett glas mjölk.

Snabbt och smidigt. Klart på 30 minuter och det sköter sig självt vid kokning.

Har ni några tips på snabb och smidig lunch?


Kommentarer
Postat av: Evelina - mamma till Lucas

kul att se Alwas rum :) superfint! Lucas längtar tills han får leka där :)



Idag ska han hänga med sina hangarounds Olivia o Allie. Men Alwa har en speciell plats ;)



Hoppas ni får en bra dag! Säg till om ni har lust med promenix imorgon i blåsten! :)



kramar

2012-01-03 @ 11:51:37
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Martina

Haha mobilerna och tv-dosan är poppis här med. Funderar på om jag ska köpa en sådan där leksaksdosa. Fast iofs den kommer väl vara favorit ändå. Det är ju alltid lite roligare och mer spännande att få tag i sådant man inte får.



Jag är så sjukt sugen på godsaker på kvällarna att jag nästan klättrar på väggarna. Bra går det inte när jag går hemma heller. Köpte ett gäng clementiner idag. Hur som helst har jag inte förbjudit mig att äta godsaker jag anser dock att mängden kan ransoneras något :D Haha.



Hoppas ni har en bra dag! Kram från oss.

2012-01-03 @ 14:53:58
URL: http://martinaballerinas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0