Första bissingen har anlänt

Jag är inte så aktiv med min blogg just nu, men skriver när jag känner för det och har tid.
Vissa dagar hinner man inte med att sitta vid datorn tyvärr men jag gör så gott jag kan.



Alwas första bissing har kikat fram. Jag märkte det för 3 dagar sen när hon tuggade på mitt finger. Måste ha gått med en jädra fart att spricka genom tandköttet för dagen innan kändes det inget i hennes mun. Trodde att det skulle ta lång tid innan någon tand dök upp.

Nu är dessutom hennes andra tand på gång. Man känner som en liten bula i tandköttet.









Igår var jag och Alwa i Linköping tillsammans med Emma och Meja. Men dagen började inte precis bra. Först hade bakluckan frusit i denna kyla så vi fick lasta vagnarna genom baksätet. Hur smidigt tror ni det va?
Sen vägrade Alwa sova under hela vistelsen i Linköping. Hon blev mer och mer gnällig och jag blev mer och mer tröttoch stressad. Allt jag ville var att hon skulle somna och bli utvilad. Men det var kanske för mycket intryck att ta in så hon hade svårt att slappna av? Min lilla plutta. Men jag hittade ändå en massa fint till både henne och mig, så nu väntar vi på nästa lön.
Så resan var lyckad och det var skönt att komma hemifrån ett tag.
Cirka 10 minuter innan vi skulle åka hem somnade hon!!! Och sov sen nästan hela vägen hem. Så Alwa somnade en timma innan hon brukar för natten.







Kommentarer
Postat av: Evelina - mamma till Lucas

hahaha jag ser er framför mig packandes med era barnvagnar ;) kul syn!



Tack för idag. Lika kul som alltid att ses. Imorgon kör vi hårt igen :)



Tänk nu går hon i Lucas fotspår med sina bissingar :) hihi... sötfisar, längtar tills de kommer upp så man ser dem :) Blir så gulliga leenden! hahaha... kramar till er

2012-01-31 @ 18:17:26
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Mia...Mamma till Lexie

Haha... att packa barnvagn från baksätet låter sådär skojsigt..men vad ska man göra när man inte kommer in på rätt ställe!? :)



Å första tanden... nu kommer det bara smälla till och så kommer alla samtidigt! :) Lexie har 6 st nu. Efter den första så har dom äna kommit två och två! :)



Kram

2012-01-31 @ 19:46:17
URL: http://miapiafias.blogg.se/
Postat av: Martina

HIhi Teodors enda tand har med spruckit igenom. Skönt att det gick så smärtfritt ändå. Här kliar det nog något fruktansvärt. Den andra är på g den med och jag känner nästan de bredvid också? Så det är nog som Mia säger. Sen smäller det bara till. Tror febern han hade påskyndade tandsprickningen med.



Ja du helgen gjorde vi inte så mycket. Det var babysim och sen var Andreas mamma på besök. Sen kom ju febern i söndags och nu vet vi ju varför.



Snart är de små sju månader. Tiden bara går och vi med den ;) Tack för infon om prickarna. Jag tänkte nästan att det var något sådant. Min mamma sa det med men på BVC när vi nämde det sa de inget. Tur vi har varandra att byta erfarenheter med.



Kram och hoppas er lill-lördag blir mysig.

2012-02-01 @ 16:07:46
URL: http://martinaballerina.blogspot.com
Postat av: Emma Josefine - Mamma till Alva

åh ja vi hoppas att hon blir bättre här nu har vi fått penicillin och kämpar vidare med den ;D



Alva hade också en period då hon sov korta lurar på 30 minuter om dagen.. men nu har det vänt och hon kan sova lääänge :) iaf 1-2 timmar ! Antar att det är någon liten fas som pågår där ;) hihi.



många kramar till er och vad kul med första tanden (om hon inte haft ont av den dvs!) KRAM

2012-02-02 @ 09:19:50
URL: http://emmajosefine.com
Postat av: Mikaela - mamma till Viktor <3

Vad kul att första tanden har kommit - så himla gulligt det är! :) Åh, söt Alwa med en söt tand!



PS. Smoothies är så himla goda, jag ska gå och göra mig en nu :) Hih.



Kramar

2012-02-02 @ 19:58:11
URL: http://mikaelalindebrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0