Det är bara att bryta ihop och komma igen.

Det är bara att bryta ihop och komma igen.
Det gjorde jag i kväll efter att ha försökt natta Alwa i nästan 2 timmar.

Så fort jag la ner henne i sängen började hon gallskrika och efter ett tag orkade jag inte längre så jag tog upp henne. Så fortsatte det. Till slut bröt jag ihop. Kände mig handfallen och maktlös ett tag. Inget fungerade för att hon skulle lugna ner sig. Vad gjorde jag för fel?
Till slut gav jag henne vatten och det fungerade. Hon måste ha varit törstig efter allt skrikande och kämpande för att inte somna.

Nu sover hon äntligen och jag är helt slut i kroppen. Jobbigare än ett träningspass. Så nu ska jag (förhoppningsvis) äta kvällsmat i lugn och ro.

Vet inte vad som flugit i henne. Hon har inte varit så här så länge jag kan minnas. Är det någon utvecklingsfas, intryck som spökar? Tips?
Försöker lägga henne vid samma tid så hon får lite rutin på nattning, men jag kanske bara ska känna av när hon är trött.


Kommentarer
Postat av: Martina

Teodor är med svårsövd men främst på dagarna. Han somnar gärna till bröstet och blir snorförbannad när jag tar bort honom. De vill nog bara ha närhet.



Visst är de inne i en utv.fas. Runt vecka 25-26 ska det storma som värst. Här är det utbrott varje dag. Tala om temperament. Jag är helt slut och vill bara att allt ska vara över. Vill höra gulligt joller och inte massa oooooiiiiiihhhh och andra sätt att vara förbannad på. Iofs idag jollrade han lite fint med :) men mest argsint tjoande.



I natt vaknade han halv två och nöjde sig inte med napp. Gav honom mat i hopp om att han skulle sova till sju sen. Det har hänt många ggr förr. Men inte i natt. Vaknade tre. I med napp vaknade fyra. Försökte med napp. Låg han och tipsar till fem. Då kom gråten. Tog över honom i sängen. Forts gråt. Försökte ha honom nära. Då blev han förbannad för att han inte fick snutta. Trött jag. Mhmmmm.



Antar det bara är att bita i och komma igen. Idag var societeters extra svårt att stå emot. Jag bröt med ihop ikväll. Jag är helt slut som mamma. Orkar typ inget. Vill att han ska börja ta flaska nu så jag kan börja träna innebandy. Vill kunna komma iväg uran att känna stress att han ska vara ledsen och hungrig. Ska prova en ny flaska till. Hoppas på den!!



Vi får peppa varandra!!! Kraaam.

2012-01-03 @ 22:17:34
URL: http://martinaballerinas.blogspot.com
Postat av: Martina

Sockersuget skulle det vara som var svårt att stå emot. Jäkla iphone :)

2012-01-03 @ 22:20:45
URL: http://martinaballerinas.blogspot.com
Postat av: Mia

Det kan ju vara tänder eller förkylning på G?

2012-01-03 @ 23:52:42
Postat av: Evelina - mamma till Lucas

ja de måste var inne i någon fas just nu! Här är de som jag sa skrik o gap hela tiden...



Kul att träffa er idag... vi hörs nästa vecka. kramar

2012-01-04 @ 14:45:20
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Ida & Jouline

Känner igen mig i det du skriver.

Jouline hade en sån period där det lät som om

Någon försökte ha ihjäl henne så fort vi la henne.

Vi kom fram till att det va separations ångest hon hade men nu är det mycket bättre.



Kram och trevlig kväll.

2012-01-04 @ 16:00:57
URL: http://idaochjouline.wordpress.com/
Postat av: Josefine - mamma till Alva

Åh det är okej att känna sig maktlös ibland, vi har samma kamp här hemma ikväll då Alva fortfarande är vaken efter två vällingflaskor och trots att hon är supertrött! Det måste vara så mycket som pågår i deras små huvuden och sen kanske tänder eller annat stör? Det är så svårt att veta! Tycker att du gör helt rätt i att lägga Alwa samma tid varje dag, rutiner är guld! Vi lägger Alva mellan 18-19 och man ser så väl på henne när hon är trött och gnuggar sina små ögon, har man matat/badat/borstat tänder/bytt blöja/satt på pyjamas så är det ju bara att ge välling och stoppa i säng :) (eller hur ni nu gör, hihi) kram!

2012-01-04 @ 21:00:36
URL: http://emmajosefine.com
Postat av: Martina

Haha vi försöker med lägga samma tid ungefär. Ibland ser man att han inte är trött så då får han vara uppe lite längre. Det beror på lite hur han sovit på eftermiddagen men nu orkar de ju vara uppe så mycket längre med.



Runt halvsex är det gröt sen direkt på med pyjamas om vi inte badar honom. Det gör vi inte varje dag. Sen får han leka lite eller så gosar vi lite med honom och när man märker att nu börjar det bli läggdags så går vi in i sovrummet och ammar och sen blir det sängen. Det brukar ske runt sju.



Japp vi får hoppas han börjar ta flaskan nu. Skulle vara skönt att kunna ge sig iväg på träning utan att tänka att man måste komma hem en viss tid. Att ersättning eller utpumpad bröstmjölk funkar.



Jag har med spelat innebandy länge men då i Skåne. Sedan jag var 13 men sen slutade jag när jag började plugga. Så när jag flyttade till Gbg så letade jag upp ett lag med "gamla" avdankade innebandyspelare. Vi spelar i div 3. Har bara en träning per vecka och en match i snitt. Man behöver inte vara med på alla och det känns som en lagom nivå. Sketakul och jag saknar det så!



Hoppas ni får en mysig dag! Stor kram från oss! Vi kommer igen!

2012-01-05 @ 10:17:02
URL: http://martinaballerinas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0