Alwa 7 månader

Igår blev vår lilla Alwa 7 månader. Alltså de först 6 månaderna var okey, Men vart har den senaste månaden
tagit vägen? Får nästan lite panik över att tiden bara skenar iväg.
Alwa är en sprallig liten tjej som helst vill att det ska hända saker hela tiden.
Hon älskar fortfarande sin gåstol. Men nu börjar det bli farligt då hon insett att hon kan sig fram vart hon vill med den. Dra med sig gardinerna är en favorit och att rycka i alla sladdar.
Numera ställer hon sig upp på alla fyra och gungar fram och tillbaka. Men när hon inte tar sig någonstans så ger hon upp och lägger sig på mage och sprattlar. Hon har ännu inte börjat åla, men jag undrar om hon inte kommer krypa i stället. Det återstår att se.
Att ligga och sova på mage är också en favorit. Men jag brukar smyga in och vända på henne när hon sover tungt. Rätt eller fel vet jag inte, men jag blir lite orolig med andningen när hon ligger på mage..?
Grattis (i efterskott) min fina dotter <3

Kommentarer
Postat av: Evelina - mamma till Lucas

kläm kläm på rumpan :) hihi!



Grattis till fina lilla Alwa. Hon är så underbart härlig! :) Ses på måndag!



kramar o pussar från mig o Lucas <3

2012-02-11 @ 10:39:07
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Evelina - mamma till Lucas

hej hopp! Kom ju på att jag glömt svara dig :P snurriga jag! Men vi har BVC imorgon vid 10 så de blir lite tajt med promenad på 15 minuter ;) hihi... kramar

2012-02-12 @ 14:04:34
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Martina

Hej finingar!



Hoppas helgen varit mysig! Han äter sista målet runt halv sju. Sen brukar han somna vid halvåtta kanske. Han får vara uppe en stund efteråt och sen lägger vi ner honom när vi ser att han börjar bli trött. Tyvärr har det ju inte fungerat lika bra nu men det har väl andra orsaker :)



Första natten var värst. Då var han arg till och från i iaf två timmar. Vi tog upp honom. Tände lampan. Pratade lite med honom. Lät honom dricka vatten om han ville ha och tillsist var han så trött att han somnade. Man märkte liksom att utbrotten blev kortare och kortare men vi lämnade så kalrt inte honom och lät honom ligga i vår säng.



Andra natten vaknade han en gång tidigt men somnade gefter kanske 15 min. Lite vyss och sen fick han somna nära Andreas. Sen vaknade han igen vid fem men somnade om ganska enkelt igen.



Tredje natten sov jag i rummet igen och då vaknade han och ville nog ha mat vid fem men han somnade hos mig efter lite protest utan att äta och nu går det bra. Varje natt har han dock vaknat vid fem men somnar om när han får komma nära och känna trygghet. Sen sover han till sex-sju innan mat ibland somnar han om och sover en timme eller två då.



Om ni ska testa och din sambo jobbar. Se till att du kanske har någon som kan ta hand om Alva någon timme iaf efter dag ett så du kan få sova ut lite och hämta nya krafter. Annars är det lätt att man inte orkar och ger med sig igen men det är lätt värt det. Det man märker är att han äter mycket bättre på dagarna. Framförallt på morgonen så klart.



Krypställnings på Alva alltså. Då bär det nog snart iiväg. Teodor försöker med frusterat hela tiden. Idag kom han nästan upp men gav upp. Haha han ål-kryper istället.



Händer något spännande i veckan?

Kram

2012-02-13 @ 15:18:08
URL: http://martinaballerina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0