Mitt liv, min vardag.

Nu är jag tillbaka med att blogga. Bloggade för ett tag sen, men var inte så insatt så jag la ner det
projektet. Men nu ska jag ge det en chans till :)

Jag är mamma till en liten tjej som heter Alwa Elsa Thyra Gustafsson 2011-07-09. Hon är snart 2,5 månader gammal. Det är sjukt vad tiden går fort när man har roligt.
Tänkte skriva lite om min vardag och livet med min dotter.


  Alwa bara några timmar gammal <3

Tänkte jag skulle skriva en förlossningsberättelse för Alwa. Medan man kommer ihåg allt som hände. Får nog ta lite hjälp av Stefan också för ibland var man helt väck :) Jag skulle inte göra om det imorgon om man säger så. Jag tyckte att min förlossning var jobbig, men jag vet att det finns föräldrar där ute som hade en mycket värre förlossning. Man blir så berörd när man får höra deras berättelser...

Idag ska Alwa och jag bara slappa och ta det lugnt. Har träningsvärk efter en timmes promenad igår och så Zumba på det. Nu börjar mitt nya nyttiga liv :) Fast jag kommer nog inte kunna avstå från min last - CocaCola :)

Dessutom så är elektrikern här och ska dra el i vår nya utbyggda hall, så då måste man vara hemma och serva med kaffe :)

/ Pernilla & Alwa

Kommentarer
Postat av: Evelina - mamma till Lucas

Goa Alwa :) Det är alltid kul att läsa förlossningsberättelse. Jag vet att när jag skrev min (helt själv...hihi) så tänkte jag; var de verkligen så här de gick till... Man liksom förtränger den, den hamnar i skymundan för man har så mycket annat att tänka på :) De jag menar var att det var väldigt roligt/spännande/befriande/tänkvärt att skriva den :) Lycka till! Ser fram emot den läsningen.



Börja ditt nyttiga liv! Shit detta är verkligen baksidan av att läsa alla mammabloggar :P Jag blir ständigt påmind om att jag också BORDE börja mitt nyttiga liv :P hihi...ska ta tag i det här nu! Hoppas på att det går lättare nu när Peter börjar jobba (imorgon) så jag inte har lika mycket att göra om dagarna ;) hihihi... Ja på något sätt måste jag lösa det! Nu blir det barnvagns-power-walks-för-hela-slanten!



Men du, när och var är zumban? Det verkar roligt! :) Har funderat på att börja på det, är också intresserad av danspasset på friskis.



Sorry, nu blev detta väldigt lååångt! :P Ha en skön dag! Vi ses! kram

2011-09-21 @ 13:19:08
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Har du lagt ut förlossningsberättelsen på din blogg? Måste jag läsa iså fall :) Haha jag får nog ta lite hjälp av stefan, men det enda han kommer ihåg är väl när jag skrek- jag kommer dö!:)



Jag tränade mycket innan jag blev gravid så det är skönt att komma igång igen, men då har jag inte sagt att jag ska sluta äta allt onyttigt. Min filosofi är att man kan äta lite onyttigt bara man rör på sig... Bra va? HaHa..



Vi kan väl ses nästa vecka och ta en promenad? Alltid trevligt med sällskap...

Zumban är tisdagar 19.30-20.30 och söndagar (med hantlar) 16-17. Tycker jag du ska testa på, är riktigt skoj..



Ha det fint tjejen! :)Kram

2011-09-22 @ 14:53:33
URL: http://alwag.blogg.se/
Postat av: Evelina - mamma till Lucas

Hihi..nu hittar jag vart du kommenterat ;) jag är så van att svara på varnandras bloggar ;) hihi!



Jag vet inte när det är ok att ta dem till simhallen. Vi måste ju få klartecken från läkaren först att han får bada. Men de skulle var så kul :)



Nä men sluta äta allt onyttigt, de tänker inte jag heller! Någon last måste man väl få ha ;) hihi.. Jag har också tränat mycket innan. Så nu är det dags att ta tag i det här. Din filosofi; precis som den jag lever efter!



Jag går jättegärna promenader :) Nu har Peter börjat jobba så då är de lättare att komma iväg :) Tänkte gå på babymassagen på måndag igen, skönt att komma ut lite.



Ja jag ska testa zumban någon gång :) Vart har de den?

kramar

2011-09-22 @ 16:46:26
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Då kanske jag egentligen skulle svara på din blogg-sida i stället =)



Trevligt ju, då får vi ta och styra upp någon promenad snart :) Okey hur känns det då att vara ensam hemma nu med Lucas om dagarna?

Ja vi ska nog oxå gå påå babymassagen på måndag, men det var träff på BVC oxå? Torsdagen har jag för mig?

Zumban är nere i danslokalen uppe vid Vimar! Kostar 50 kr/gång och är drop-in! :)

2011-09-22 @ 19:40:53
URL: http://alwag.blogg.se/
Postat av: Evelina - mamma till Lucas

Hihi...ja de är lättast att ha koll på kommentarerna och svaren ;)



Ja promenader kan man bara få för lite av :P Jo de känns ok att vara hemma själva, första dagen idag så de har väl inte hunnit kännas så konstigt då vi haft en massa för oss. De blir nog mer påtagligt som nästa vecka. Ja just de, BVC på torsdag´. de ser vi fram emot. Jag tror de var 10.30.



Får se om jag hittar dit då (zumban...) Har det varit många gånger? Kan alla nu utom jag? ;) Brukar de var mycket folk?

2011-09-22 @ 22:00:12
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hör av dig när du tänker gå på zumban, så kan vi ses utanför ingången till bowlinghallen? :)

Det har varit 4 gr och jag har varit 2 totalt, men jag kan inte "stegen" än ;) Det brukar vara mellan 20-25 pers så ganska lagom i den hallen...

2011-09-23 @ 18:43:25
URL: http://evelina84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0