Mammaträff

Vilken dag.
Började med att Alwas morfar kom på besök en stund, sen började vi promenera ner mot BVC där alla från mammagruppen skulle träffas.
Är alltid lika roligt att ses. Funderar på om man skulle dra igång fler träffar. Att man ses hos någon av mammorna eller på stan en dag i veckan på fika. Skulle väl vara trevligt? Tycker att vi har en jättebra grupp där alla kommer överens,och skulle vara skoj att träffas mer än vad vi gör nu.

Efter träffen gick jag och Evelina till Cubus för att kika lite. De hade 30% på alla kläder. Hittade en jättesöt tröja och ett par byxor. Jag är lite trött på rosa just nu, för det är det enda som finns i Alwas byrå. Är mycket inne på jeansfärgat och rött nu. Som vanligt när jag ska handla så kommer jag aldrig hem med något till mig själv. Är så mycket roligare att handla till Alwa.


Dagens inköp.

PÅ kvällen tog vi en promenad. Har varit trött i skallen idag så det var välbehövligt. Sen målade jag nya hallen medan Alwa sov i vagnen.
Sen blev det mys för hela slanten.


Väldigt dålig kvalitè, men jag ska bättra mig.

Vad har hänt med Bloglovin i mobilen? De bloggar jag följer har försvunnit och de uppdateras inte när någon gjort ett nytt inlägg...


Kommentarer
Postat av: Maria

Ååå.. så fina kläder. Selma har med en sådan tröja.. den är jue skitsnygg! Var med på cubus en sväng senare på dagen men jag hittade inte svarta leggins som Selma så gärna vill ha. Så vi åkte hem å hon blev såå sur.. ;)

2011-09-30 @ 07:56:31
Postat av: Evelina - mamma till Lucas

Go morgon fina ni :) Hoppas ni sovit gott! Här är vi igång med städning, tvättning och matning. Tur att Lucas fixar maten själv så jag kan springa runt med dammvippan.



Jag har också funderat på det där med att vi ska ses oftare! Vore ju kanonkul om vi kunde få till en träff i veckan hemma hos någon. Tror att om vi skulle gå till något fik så skulle det bara bli någon gång tills vi inser att det inte är så populärt med 7 barnvagnar på samma ställe :P Men man kan ju hitta på lite olika saker! Som att ex. åka till Hagadal....osv...



och hur fina är inte kläderna Alwa köpte då?! Tuffaste bruden, helt klart!



Hoppas ni får en skön fredag! Kramar från mig och Lucas

2011-09-30 @ 08:11:17
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Våra barn verkar vara lite bortskämda, eller vad tror du Maria? ;)

2011-09-30 @ 16:16:40
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Evelina - Men då får vi ta tag i det och ordna träff en gång i veckan?! Kan prata med resten av mammorna på måndag. Får hoppas allla kommer då, för har tappat bort lappen med allas nr. Typiskt mig! Haha som du säger så är det nog inte så populärt med 7 vagnar på fiket, men som sagt hemma hos en mamma i veckan vore skoj.

Vad duktig du är så här på en fredagsmorgon, vill jag oxå vara. Har inte fått ett dyft gjort här hemma. Mitt möbelprojekt bara står o väntar på att bli klart..



Trevlig helg!

Kramar Pernilla o Alwa

2011-09-30 @ 16:20:39
URL: http://alwag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0