Tänk vad lite sömn kan göra

Igår blev det inte mycket sömn för varken mig eller Alwa. Det började med att hon somnade alldeles före tidigt på kvällen av ren utmattning för hon hade inte sovit något under hela dagen. Vi lät henne sova i nästan 3 timmar innan vi väckte henne för mat innan vi skulle lägga oss. Hon åt mycket så då tänkte jag att - Nu kommer hon sova länge. Men tji fick jag. Alwa är nog tankeläsare och tänkte att hon skulle minsann göra så att mamma får vara uppe halva natten. Blev nog sammanlagt 4 timmars sömn.
Jag kände mig bakis och var som i en bubbla för att jag var så trött. Som grädden på moset så hade jag en mycket gnällig dotter här hemma, som inte skulle ligga/sitta själv utan hänga på mamma hela tiden. Tårarna var nära på grund av utmattning.
Jag mig ut på en promenad senare på dagen, bara för att få lite luft och hoppas på att Alwa skulle sova någon timma i alla fall i vagnen. Men så fort jag kom in på vår tomt så vaknade hon och ville inte ligga i vagnen.

Men i natt så kompenserade hon med att sova 7 timmar i sträck, så nu är mamma utvilad igen.
Och idag har hon sovit halva dagen. Och jag tackar för det, för då hinner jag med lite här hemma.

Nu ska jag äta lite lunch, sen till kvällen blir det att testa Evelinas tips på nyttig smoothie efter att jag tränat Zumba.
Shake that as!!


Kommentarer
Postat av: Lucas - den svårfångade

Alwa.....jag lovar att jag inte tittar på andra tjejer. Men du vet, huvudet är ju fortfarande så stort i förhållande till kroppen. Jag har liksom ingen koll på det. Dit det far iväg, ja där hamnar de! Du verkar dock vara lite starkare än mig.... Men jag tror bergis att du här en hejare på Friskis :)



Jag ligger mest i gymmet o pumpar (sen gympar jag lite pilates på min pilatesboll....men säg inget. Tycker de är lite pinigt....jag gör de mest för att jag måste faktiskt.)



Åh, ska bli jättekul att se hur du bor. Har du eget rum??? :) De har inte jag än :( Mamma säger att jag ska få de sen när jag bli lite större.... Om du inte har eget rum så gör de inget... :) Vi kan leka ändå!



Mamma säger att den där smoothie:n är jättegod. Men jag får inte smaka... Hon säger att man inte kan trycka i det med sprutan :(



Sov gott Alwa. Jag får se vilket humör jag är på i natt...om jag ska köra the crab-style eller inte! Jag tycker de är sååå roligt att driva med mamma när hon är trött :D



kramar ♥

2011-10-18 @ 23:34:55
URL: http://evelina84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0