Otröstlig och Mammaträff

Idag har jag och Alwa varit på BVC och träffat alla busfrön och deras mammor.
Jag gick en sväng tidigare för att få Alwa att somna en stund, för i natt så har det inte sovits många timmar. Återkommer till det...

Idag pratade vi om att börja med barnmat och sovrutiner. Känns bra att ses på dessa träffar så man får lite koll på allt. Känns som en djungel att vara mamma.
Är även roligt att träffa alla mammor och de små liven som ständigt utvecklas..

Nu till den sömnlösa natten.
Det började med att Alwa somnade vid 23 tiden, sen vaknade hon vid 02 och skulle ha mat sen vaknade hon vid 04 och bara SKREK. Hon ville inte ha mat och om man la ner henne så började hon skrika. Jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Fick panik av att inte kunna trösta henne. Tårarna rann. Till slut så lugnade hon ner sig och somnade. Sen började det igen vid 07. Samma visa. Skrek och var otröstlig. Fick ta med henne ner så Stefan fick sova något. (sjuk o hemma från jobbet)
Vet inte alls vad det var med henne? För många intryck att hantera? Magknip? Växtvärk? Man kan bara spekulera känns det som..
Inatt hoppas vi på mer sömn, annars vet jag inte hur jag ska orka..
Godnatt..


Kommentarer
Postat av: Evelina - mamma till Lucas

Jättekul att träffas :) som alltid!



De är så frustrerande att inte veta varför de är ledsna. Väldigt jobbigt att inte få sömnen som man behöver. Man kännser sig sämst. Men du är bästa mamman Alwa kan ha!!! Hon skulle inte kunna ha någon bättre mamma♥ tänk på de! Du känner henne bäst, även om vi fortfarande håller på att lära känna våra barn.



Förhoppningsvis blir de bättre snart... jag håller tummarna för en sömnrik natt :)



Lucas hälsar Alwa att hon ska låta morsan sova i natt. Han säger att hans morsa blev mycket roligare att ha o göra med när hon fick sova lite mer. Att trösta en gång lite kvickt är helt ok. Bara man sover resten. slängpussar o slängkramar från oss ♥ till våra finingar

2011-10-27 @ 23:59:10
URL: http://evelina84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0