Hjärtskärande



Måndag och det betyder babymassage.
Är så mysigt med massage. Gemenskapen, tända ljus, musiken och Alwa som visar sin mamma att hon njuter med ett leende.  
Efter det så blev det fika. Alwa åt lite sen somnade hon i min famn. Alltid lika mysigt.

Skulle gå till Ahead för att beställa klipptid, men var inte direkt barnvagnsvänligt. Massa trappsteg och Alwa sov, så jag fick ta upp telefonen och ringa i stället. Så nu ska jag äntligen till frisören och göra något åt mitt hår. Är så trött på min frisyr. Om man ens kan kalla den det....

Vid 12 var det dags för BVC. Först var det som vanligt vägning och mätning. Lillan väger nu 4890 gram och är 58 cm lång. Hon har växt hela 3 cm på två veckor. Sen var det dags för 3 månaders-sprutorna. Usch jag tycker verkligen inte om sprutor, speciellt inte när min lilla älskling ska få det. Dessutom två stycken!! Tur att Stefan var med idag. När hon fick sprutorna och hon började skrika/gråta av smärta så satt gråten i halsgropen på mig. Hjärtskärande. 
Nu är det bara att hoppas på att hon slipper febern och att vi får sova i natt.  

Klockan 13 träffades 5 från mammagruppen för en promenad runt Borg. Får bli fler gånger.

Vi har även hunnit med en tripp till Vrångfall. Stefan skulle lasta av lite virke, så jag och Alwa följde med. Sen var vi även i Frödinge hos stefans farbror Arne, och efter det var det dags för veckohandling. Man hinner med mycket på en dag om man bara vill.

Kvällen avslutades med film och mys med Stefan.




Kommentarer
Postat av: Evelina - mamma till Lucas

ja shit du hann ju massor :) härligt! kram

2011-10-03 @ 23:38:03
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Evelina - mamma till Lucas

fick hon feber? sov gott

2011-10-03 @ 23:38:35
URL: http://evelina84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0