Fredag och Lördag

Igår följde jag och Alwa med min mamma och pappa på en tur till Linköping.
De skulle julhandla och gå på IKEA. Jag skulle egentligen inte ha något, men kom hem med världens sötaste "one peace" till Alwa från Kappahl som hon ska få i Julklapp. Köpte dock i fel storlek, så min lillebror ska byta den idag. Hoppas bara det finns en kvar i större storlek så hon kan ha den länge.
Som alltid hittade jag lite smått och gått på IKEA.
Oftast brukar jag känna mig stressad när jag ska handla, men nu när jag inte var ute efter något speciellt så kunde jag slappna av och gå i affärerna i lugn och ro med Alwa i vagnen.
Fredagen avslutades med räkfrossa hos mamma.

Lördagen har väl inte varit så innehållsrik egentligen. Jag, Stefan och Alwa tog en promenad på morgonen. Trodde jag skulle blåsa bort. Sen åkte S och jobbade, och kommer inte hem förrän sent i natt.
För att fördriva tiden lite så hängde jag upp julgardinerna. Först hade jag inte tänkt göra det, men för att få lite julkänsla så åkte dom upp. Nu är frågan om man ska ha gran eller inte?
Ikväll kommer Evelina på besök. Vi ska äta pizza, prata lite strunt och kolla på tv. Och om Alwa får välja så vill hon busa lite också. By the way så har hon snart sovit i 2 timmar. Rekord. Men hon har inte sovit någon förmiddagslur.

Vill också nämna att jag och Alwa tänker extra mycket på en familj som har det svårt nu.
Ni vet vilka ni är våra nyfunna vänner <3






Kommentarer
Postat av: Mia...Mamma till Lexie

Lät som en bra helg! :) Å ja.. vi tänker också lite extra på denna familj dessa dagar!



Kram

2011-12-04 @ 20:17:08
URL: http://miapiafias.blogg.se/
Postat av: Josefine - Mamma till Alva

åh det låter som en toppenhelg ! vad fint med en onepiece, är det den med stjärnorna på ? :) Alva har både rosa/röd och blå/röd ;) haha ! Tog också större storlekar och hon kan ju ha dom än :) så bra. Hoppas att ni har en fin andra advent !!

2011-12-04 @ 20:23:27
URL: http://emmajosefine.com
Postat av: Evelina - mamma till Lucas

Åh tack fina.... de värmer...ser att Mia skrivit så fint också :)



De var jättekul att ses idag :) Ska bli skönt att ses över en promenad på tisdag :) hihi!



Hoppas hoppas lillbrorsan hittar rätt storlek! kram kram kram

2011-12-04 @ 21:29:34
URL: http://evelina84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0