5 minuters metoden

Innan Alwa kom till världen fick jag en broschyr av en kompis som handlar om hur man lär små barn somna själva i sin säng. Så nu har vi bestämt att vi ska testa 5 minuters metoden.

Dvs man låter sitt barn skrika i 5 minuter sen går man in till barnet och säger med vänlig men bestämd röst att nu är det dags att sova. Och så fortsätter man så tills barnet somnar.

Vi har testat några gånger med blandade resultat. Mycket beror på hur trött Alwa är. Det är svårt att tvinga sitt barn somna när det inte är tillräckligt trött.
Som ikväll. Hon har vägrat sova hela dagen, och jag har kämpat med att få henne somna i sin säng för natten. Men när man ska göra detta på egen hand så orkar man till slut inte. Så det slutade med att jag vaggade Alwa till sömns.

Hon har förresten varit på BVC idag och fått vaccination. Kanske därför hon är extra kinkig? Bara febern håller sig borta så är jag nöjd.
Blir snart sängen. Känner på mig att det kan bli en jobbig natt......


Kommentarer
Postat av: Martina

Hej fina tjejer!



Teodor hälsar sötaste Alwa att han visst kanske mår lite bättre. Iaf så kommer snoret ut när han nyser och pigg är han som en mört. Han säger även att han önskar att han kunde varit med Alwa igår när hon fick den dumma sprutan. Då skulle han hållt hennes hand och klappat henne på kinden!



Nej de sa inte att vi strängt var tvugna att stanna inne. Att ta en promenad om man skulle någonstans var okej. Vi var och handlade med honom igår och det gick bra men man skulle ta det lugnt och inte vara ute hela dagar. Så det är vad vi gör :) Haha



Julklappar skojar du. Har inte handlat en enda och Andreas fyller år på fre och jag har noll presenter inhandlade. Tänkte kolla lite imorgon. Han får ju iaf ha en bukett blommor och en puss. Haha.



Du då handlat alla?

2011-12-07 @ 09:20:11
URL: http://martinaballerinas.blogspot.com
Postat av: Martina

Idag köpte vi näsdroppar som vi har gett honom. Hoppas han sover lite bättre då. Dock vaknade han precis igen jätteledsen. Det har hänt allt för ofta nu de senaste dagarna. Jobbigt!



Jag köpte faktiskt idag på "toyland" en aktivitetstavla och en skallra med bitring och något annat på. Sen har jag sett en jättefin klosslåda som jag vill köpa med, Andreas kommer "döda" mig. Haha. Annars har vi sagt att han ska få en babyvakt och en bilstol i julklapp.



Vad har du/ni köpt? Vi ska nog till Ullared i mellandagarna (ja vi och alla andra) så då köper jag nog lite med :)



Teodor rodnade när jag läste vad Alwa sagt :)

2011-12-07 @ 20:57:47
URL: http://martinaballerinas.blogspot.com
Postat av: Josefine - Mamma till Alva

åh stackars liten, är det femmånaders-vaccin ? fy vad jag hatar dom där sprutorna :/ man får tänka på att det är för deras bästa ! hoppas att hon inte får någon feber eller så :) kramar

2011-12-07 @ 21:14:15
URL: http://emmajosefine.com
Postat av: Evelina - mamma till Lucas

hoppas att de lyckas tillslut! ....o att hon slipper feber. Tyvärr är det sååå lätt att ge sig. Både orken o hjärtat pallar inte tillslut.

2011-12-07 @ 22:51:52
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Evelina - mamma till Lucas

asså jag var ju typ inte ens färdig med att skriva...vet inte varför jag klickade iväg det :P



kul att se er idag iaf. Tyvärr har de varit lite glest nu. Men hoppas hinna med promenader nästa vecka?! varma kramar från mig o Lucas

2011-12-07 @ 22:53:10
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Evelina - mamma till Lucas

såg att du hade kommenterat heldressen inne hos jessica. jag såg den härom dagen när vi var i västervik. HOppas allt är bra med er! Kramen

2011-12-08 @ 18:05:18
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Evelina - mamma till Lucas

va kul att de går framåt :) Inredningen blir ju roligast sen ;) hihi



Nästa vecka har vi tisdagen upptagen mitt på dagen än så länge. sen skulle vi till maria på torsdagen va... ;)



hahaha....han kollade på dig så att han lättare kunde snegla på alwa sa han. Pinsamt att stirra liksom. Morsor hur kul är de ;)



ja jag såg den dressen för den är väl från KappAhl. Men jag har ingen aning om vilka storlekar som fanns.



kramar

2011-12-08 @ 20:23:20
URL: http://evelina84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0